Mag. Dr. Gregor Jöstl
Summer term 2025
Winter term 2024
Summer term 2024
1 - 20 out of 41



Pichler, B., Dressel, G., Reitinger, E., Jöstl, G., & Zepke, G. (2019). "Das kann man ja nicht planen, das kommt ja irgendwie" - Möglichkeiten, Grenzen und Unterstützung bei der Gestaltung der letzten Lebensphasen in alternativen Wohnformen. In H. Fasching (Ed.), Beziehungen in pädagogischen Arbeitsfeldern und ihren Transitionen über die Lebensalter (1 ed., pp. 277-296). Verlag Julius Klinkhardt.

Reitinger, E., Dressel, G., Völkel, M., Pichler, B., Zepke, G., Jöstl, G., & Auer, E. (2018). Living and Dying in Alternative Housing: Investigating Palliative Care Culture in Institutions and Communities. In 10th World Research Congress of the European Association for Palliative Care (EAPC) in Bern SAGE PUBLICATIONS INC.


Schober, B., Jöstl, G., Klug, J., Wimmer, B., Spiel, C., Steuer, G., Schmitz, B., Ziegler, A., & Dresel, M. (2016). Kompetenzen zum Selbstregulierten Lernen an Hochschulen: Das Projekt PRO-SRL. In Bildungsforschung 2020 – Zwischen wissenschaftlicher Exzellenz und gesellschaftlicher Verantwortung (pp. 184-192). BMBF.

Kollmayer, M., Hagedorn, M., Zall, A., Jöstl, G., & Schober, B. (2016). Hausgemacht?! Das Impostor Phänomen im Arbeitsumfeld Hochschule.. Paper presented at 12. Tagung der Österreichischen Gesellschaft für Psychologie, Innsbruck, Austria.


Kollmayer, M., Hodosi, T., Jöstl, G., Schober, B., & Spiel, C. (2015). Barbie girl and matchbox boy? A topical view on parents' gender stereotypes and children's toys. In Book of Abstracts: 17th ECDP (European Conference in Developmental Psychology)


Schultes, M.-T., Klug, J., Jöstl, G., & Spiel, C. (2015). Fidelity measures as intervention boosters: The diary method. In Conference Program of the 3rd Global Implementation Conference


Jöstl, G., Kollmayer, M., Finsterwald, M., Schober, B., & Spiel, C. (2015). Geschlechterstereotype in der Bildungsozialisation - Reflexive Koedukation als Lösungsansatz. In B. Hoyer (Ed.), Migration und Gender: Bildungschancen durch Diversity-Kompetenz (pp. 13-32). Budrich UniPress.

Steuer, G., Engelschalk, T., Jöstl, G., Roth, A., Wimmer, B., Schmitz, B., Schober, B., Spiel, C., Ziegler, A., & Dresel, M. (2015). Kompetenzen zum selbstregulierten lernen im studium: Ergebnisse der befragung von expert(inn)en aus vier studienbereichen. In S. Blömeke, & O. Zlatkin-Troitschanskaia (Eds.), Kompetenzen von Studierenden (61 ed., pp. 203-225). Beltz Juventa. https://doi.org/10.25656/01:15511




Jöstl, G., Klug, J., Schober, B., & Spiel, C. (2015). Wie viel Wissen haben Studierende über SRL und warum wenden sie dieses nicht an? - Ein Ansatz zur Aufklärung widersprüchlicher Befunde.. Paper presented at 3. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF), Bochum, Germany.

Klug, J., Jöstl, G., Pichler, M., Schober, B., Spiel, C., Dresel, M., Schmitz, B., & Ziegler, A. (2014). The PRO SRL Project − Assessing University Students’ SRL−Competencies in a multi−method−multiinformant approach. In Program of the EARLI SIG 1 Meeting

1 - 20 out of 41

Der Wald der Zukunft – eine Pilotstudie für Wissenschaftsbildung in der Primarstufe

Carmen Sippl (Speaker), Ioana-Cristina Capatu (Speaker), Gregor Jöstl (Speaker) & Babette Lughammer (Speaker)

27 Sept 2024

Activity: Talks and presentationsTalk or oral contributionScience to Science


Wissenschaftsbildung interdisziplinär denken: Eine Pilotstudie stellt sich vor

Carmen Sippl (Speaker), Gregor Jöstl (Speaker) & Dominik Eibl (Speaker)

29 Feb 2024

Activity: Talks and presentationsTalk or oral contributionScience to Science


Hausgemacht?! Das Impostor Phänomen im Arbeitsumfeld Hochschule

Marlene Kollmayer (Speaker), Moritz Hagedorn (Contributor), Andreas Zall (Contributor), Gregor Jöstl (Contributor) & Barbara Schober (Contributor)

1 Apr 2016

Activity: Talks and presentationsTalk or oral contributionScience to Science


Giftedness in Mathematics and Peak Performance. Can motivation or classroom structure make a difference?

Marko Lüftenegger (Speaker), Marlene Kollmayer (Contributor), Evelyn Maria Bergsmann (Contributor), Gregor Jöstl (Contributor), Christiane Spiel (Contributor) & Barbara Schober (Contributor)

Apr 2016

Activity: Talks and presentationsTalk or oral contributionScience to Science


Motivationsförderung und Begabungsentwicklung aus bildungspsychologischer Perspektive.

Barbara Schober (Speaker), Marko Lüftenegger (Contributor), Gregor Jöstl (Contributor), Marlene Kollmayer (Contributor) & Christiane Spiel (Contributor)

Sept 2015

Activity: Talks and presentationsTalk or oral contributionScience to Science



Die Rolle des Umgangs mit Fehlern bei der Entstehung geschlechtsspezifischer Leistungsunterschiede

Gregor Jöstl (Speaker)

Sept 2014

Activity: Talks and presentationsTalk or oral contributionOther



Enhancing lifelong learning in schools: Evidence based teacher training programs and parameters for their success.

Gregor Jöstl (Contributor)

10 Jul 2014

Activity: Talks and presentationsTalk or oral contributionOther


How to measure students' goal orientations? A participative approach to one determinant of self-regulated learning.

Gregor Jöstl (Contributor)

27 Aug 201331 Aug 2013

Activity: Talks and presentationsTalk or oral contributionOther


BetrügerInnen an der Universität? – Das Hochstapler-Phänomen als Karrierehindernis für junge Wissenschaftlerinnen

Gregor Jöstl (Speaker)

4 Dec 2012

Activity: Talks and presentationsTalk or oral contributionOther


Aktuelle Befunde und evidenzbasierte Interventionen zur Förderung von Geschlechtergerechtigkeit in der Schule.

Gregor Jöstl (Contributor)

24 Sept 2012

Activity: Talks and presentationsTalk or oral contributionOther


Lifelong learning competencies: The joint view of students and scientists.

Gregor Jöstl (Contributor)

17 Sept 2012

Activity: Talks and presentationsTalk or oral contributionOther


Development of Gender Differences: Current Findings and Evidence-Based Interventions in Schools.

Gregor Jöstl (Contributor)

14 Jun 2012

Activity: Talks and presentationsTalk or oral contributionOther


When will they blow my cover: The impostor phenomenon as a psychological barrier in female university careers.

Gregor Jöstl (Speaker)

13 Apr 2012

Activity: Talks and presentationsTalk or oral contributionOther


REFLECT – Ein evidenzbasiertes Trainingsprogramm zur Reflexiven Koedukation im Unterricht.

Gregor Jöstl (Speaker)

14 Sept 2011

Activity: Talks and presentationsTalk or oral contributionOther


Lebenslanges Lernen - Analyse und Förderung im schulischen Setting

Gregor Jöstl (Contributor)

8 Apr 2010

Activity: Talks and presentationsTalk or oral contributionOther



Department of Occupational, Economic and Social Psychology

Liebiggasse 5
1010 Wien

gregor.joestl@univie.ac.at