Der Wald der Zukunft – eine Pilotstudie für Wissenschaftsbildung in der Primarstufe
Carmen Sippl (Speaker), Ioana-Cristina Capatu (Speaker), Gregor Jöstl (Speaker) & Babette Lughammer (Speaker)
Activity: Talks and presentations › Talk or oral contribution › Science to Science
Wissenschaftsbildung interdisziplinär denken: Eine Pilotstudie stellt sich vor
Carmen Sippl (Speaker), Gregor Jöstl (Speaker) & Dominik Eibl (Speaker)
Activity: Talks and presentations › Talk or oral contribution › Science to Science
Hausgemacht?! Das Impostor Phänomen im Arbeitsumfeld Hochschule
Marlene Kollmayer (Speaker), Moritz Hagedorn (Contributor), Andreas Zall (Contributor), Gregor Jöstl (Contributor) & Barbara Schober (Contributor)
Activity: Talks and presentations › Talk or oral contribution › Science to Science
Giftedness in Mathematics and Peak Performance. Can motivation or classroom structure make a difference?
Marko Lüftenegger (Speaker), Marlene Kollmayer (Contributor), Evelyn Maria Bergsmann (Contributor), Gregor Jöstl (Contributor), Christiane Spiel (Contributor) & Barbara Schober (Contributor)
Activity: Talks and presentations › Talk or oral contribution › Science to Science
Motivationsförderung und Begabungsentwicklung aus bildungspsychologischer Perspektive.
Barbara Schober (Speaker), Marko Lüftenegger (Contributor), Gregor Jöstl (Contributor), Marlene Kollmayer (Contributor) & Christiane Spiel (Contributor)
Activity: Talks and presentations › Talk or oral contribution › Science to Science
Wie viel Wissen haben Studierende über SRL und warum wenden sie dieses nicht an? - Ein Ansatz zur Aufklärung widersprüchlicher Befunde.
Gregor Jöstl (Speaker)
Activity: Talks and presentations › Talk or oral contribution › Other
Die Rolle des Umgangs mit Fehlern bei der Entstehung geschlechtsspezifischer Leistungsunterschiede
Gregor Jöstl (Speaker)
Activity: Talks and presentations › Talk or oral contribution › Other
Messung der Kompetenzen zum Selbstregulierten Lernen im Studium – Die Auswahl passender Strategien in relevanten Anforderungssituationen und deren Zusammenhang mit Studienerfolg
Gregor Jöstl (Speaker)
Activity: Talks and presentations › Talk or oral contribution › Other
Enhancing lifelong learning in schools: Evidence based teacher training programs and parameters for their success.
Gregor Jöstl (Contributor)
Activity: Talks and presentations › Talk or oral contribution › Other
How to measure students' goal orientations? A participative approach to one determinant of self-regulated learning.
Gregor Jöstl (Contributor)
Activity: Talks and presentations › Talk or oral contribution › Other
BetrügerInnen an der Universität? – Das Hochstapler-Phänomen als Karrierehindernis für junge Wissenschaftlerinnen
Gregor Jöstl (Speaker)
Activity: Talks and presentations › Talk or oral contribution › Other
Aktuelle Befunde und evidenzbasierte Interventionen zur Förderung von Geschlechtergerechtigkeit in der Schule.
Gregor Jöstl (Contributor)
Activity: Talks and presentations › Talk or oral contribution › Other
Lifelong learning competencies: The joint view of students and scientists.
Gregor Jöstl (Contributor)
Activity: Talks and presentations › Talk or oral contribution › Other
Development of Gender Differences: Current Findings and Evidence-Based Interventions in Schools.
Gregor Jöstl (Contributor)
Activity: Talks and presentations › Talk or oral contribution › Other
When will they blow my cover: The impostor phenomenon as a psychological barrier in female university careers.
Gregor Jöstl (Speaker)
Activity: Talks and presentations › Talk or oral contribution › Other
REFLECT – Ein evidenzbasiertes Trainingsprogramm zur Reflexiven Koedukation im Unterricht.
Gregor Jöstl (Speaker)
Activity: Talks and presentations › Talk or oral contribution › Other
Lebenslanges Lernen - Analyse und Förderung im schulischen Setting
Gregor Jöstl (Contributor)
Activity: Talks and presentations › Talk or oral contribution › Other
Wissenschaftlicher Diskurs von SchülerInnen und WissenschaftlerInnen über Lebenslanges Lernen: Erstellung von Erhebungsinstrumenten, Datenerhebung und Formulierung von Förderempfehlungen.
Gregor Jöstl (Speaker)
Activity: Talks and presentations › Talk or oral contribution › Other
Department of Occupational, Economic and Social Psychology
Liebiggasse 5
1010 Wien